NIEUWS & BLOG

Truphone’s eSIM is de oplossing waar uw bedrijf naar heeft verlangd

Efficiëntie is essentieel voor elk bedrijf. Daarom worden systemen continu gestroomlijnd en ontwikkeld. Tegelijkertijd wordt ook de klantervaring verbeterd en, nog belangrijker, de organisatie werkt veiliger en effectiever.

Efficiëntie draait om eenvoud en elegantie, om het verwijderen van rommel om direct tot de kern te komen. In veel sectoren is er echter nog veel ruimte voor verbetering op bepaalde gebieden.

BYOD

Voor bedrijven die wereldwijd opereren is het essentieel om hun medewerkers verbonden te houden terwijl veiligheid voor de organisatie wordt gewaarborgd.

Neem het concept van BYOD – bring your own device. Een breed geaccepteerd principe waarbij wordt gerefereerd naar het hebben van twee telefoons: één voor persoonlijk en één voor zakelijk gebruik.

Als bedrijven zelf werk-gerelateerde apparaten leveren, dan zijn ze direct aansprakelijk voor elk misbruik of wangedrag door de medewerker die de telefoon gebruikt. BYOD is een oplossing voor dat probleem – en het was lange tijd de enige oplossing.

Het bedrijf betaalt bij BYOD nog steeds voor de data van de medewerker, maar het bedrijf is zelf niet verantwoordelijk voor het aankopen van het apparaat. Dat maakt een groot verschil als het gaat om aansprakelijkheid, maar het is niet de perfecte oplossing.

Veel medewerkers hebben nu op elk moment van de dag twee mobiele telefoons bij zich, elk met hun eigen bundel. Dat is onhandig en onelegant, en er is een betere oplossing.

De Dual-SIM oplossing

De volgende stap in de ontwikkeling van zakelijke telefonie is simpel: dual-SIM telefoons dragen zowel een standaard verwijderbare SIM-kaart als een ingebedde herschrijfbare chip, genaamd eSIM.

De eSIM is eigenlijk een leeg canvas waarop nieuwe SIM-profielen gedownload kunnen worden. Als een gebruiker van netwerkprovider wil veranderen, dan hoeven ze simpelweg alleen online te gaan en een nieuwe, direct beschikbare bundel te selecteren.

Als deze technologie wordt gebruikt, wordt alle communicatie gecentraliseerd in één enkele interface. Door twee nummers te combineren op één telefoon verwijderen dual-SIM apparaten de noodzaak om meerdere telefoons op zak te hebben als de medewerker van huis gaat.

Dual-SIM technologie biedt natuurlijk veel meer voordelen dan gebruiksgemak. Twee belangrijkere factoren moeten worden meegenomen: roamingkosten en Remote SIM Provisioning.

Met een telefoon met eSIM staat reizen naar het buitenland niet langer gelijk aan torenhoge roamingkosten. Bedrijven geven nu elk jaar abnormaal veel geld uit om data en minuten te betalen die gebruikt zijn door medewerkers in het buitenland. Dat verandert echter allemaal als dual-SIM wordt geïntroduceerd.

Remote SIM Provisioning biedt ten minste twee voordelen: ten eerste kan een bedrijf netwerkbundels van medewerkers selecteren en toewijzen zonder dat ze direct toegang moeten hebben tot de telefoon. Er is geen reden om fysieke SIM-kaarten te kopen en dit vereenvoudigt de ervaring voor zowel de gebruiker als het bedrijf zelf.

Ten tweede kan het gebruik van die bundel dan gevolgd en zelfs beperkt worden door werkgevers, waardoor ze eventueel misbruik kunnen voorkomen. Door de inzet van managementplatforms kunnen automatische regels voor gebruik ingesteld worden. Dit kunnen bijvoorbeeld beperkingen zijn voor geografische gebieden waar de bundel gebruikt kan worden of het bevriezen van een SIM-profiel om overconsumptie van data te voorkomen.

Als bedrijven hier verantwoordelijk mee omgaan, kunnen ze meer controle krijgen over werkcommunicatie en bijbehorende kosten, zonder dat ze meer risico lopen of een hogere aansprakelijkheid hebben.

Truphone: een wereldwijde oplossing

Truphone’s unieke wereldwijde infrastructuur biedt ongeëvenaarde services door naadloze prestaties over grenzen heen te verbeteren.

De sleutel tot Truphone’s succes is het wereldwijde bereik, maar de eSIM helpt ons zelfs verder. Met Apple achter deze nieuwe technologie zal de rest van de sector snel volgen. Dual-SIM capaciteiten zullen het centrum van moderne connectiviteit worden en dat is goed nieuws voor de bedrijven die Truphone wil helpen.

De komende jaren zullen cruciaal zijn. De eSIM zal het nieuwe normaal worden nu dual-SIM de nieuwe goudenstandaard wordt. We hebben het nu niet meer over hypothesen – het is een kwestie van wanneer, niet van ‘of’ het gaat gebeuren.

Voor een bedrijf als Truphone dat zich herhaaldelijk op nieuw terrein begeeft en mogelijkheden opnieuw definieert, liggen de kansen voor het oprapen. Voor de bedrijven waarmee we werken zal eSIM de sleutel tot de elegante en effectieve oplossingen zijn waar ze altijd al naar verlangd hebben.

Wellicht ook interessant voor u