Teltonika & Truphone veranderen samen IoT

Teltonika en Truphone werken samen in een strategisch partnership. Teltonika-apparaten kunnen hierdoor gebruik maken van Truphone’s eSIM en mobiele connectiviteitstechnologie om ze uiteindelijk vrij te maken van beperkingen van nationale en regionale draadloze netwerken.

In eerste instantie zal deze technologie gebruikt worden in een reeks automotive en persoonlijke trackers, inclusief de FMB001 (OBD – easy), FMB120 (advanced), FMB640 (professional), TMT250 (persoonlijke tracker) en andere. Deze zullen in allerlei producten verwerkt worden: van auto’s, beveiliginghardware en fieldservicessystemen voor bedrijven.

Een andere focus van het partnership zal het verder verkennen van LTE-M en NB-IOT zijn: een stap die aantoont dat beide bedrijven toegewijd zijn aan het verbeteren van het gehele IoT-ecosysteem voor bedrijven, apparaten en de mensen die ze gebruiken.

Het partnership zal het implementeren van tracking services bij de honderden Teltonika-bedrijfsklanten wereldwijd vereenvoudigen – allemaal door de kracht van de Truphone technologie en connectiviteit.

Bruno Duarte, Truphone’s Head of IoT/M2M vertelt: ‘Teltonika is een grote IoT-innovator en één van ’s werelds grootste tracking- en netwerkhardwarefabrikanten. Als een eSIM-pionier en de enige echte wereldwijde mobiele connectiviteitsproviders is Truphone een logische partner voor dit slimme en vooruitdenkende bedrijf. Samen zullen we enorme stappen voorwaarts maken om de echte potentie van IoT te ontsluiten.’

Antanas Šegžda, CEO, Teltonika voegt toe: ‘Teltonika heeft een uitgebreide geschiedenis in innovatie, gericht op het verbeteren van onze producten en services om de behoeften van onze klanten beter te vervullen. Dit partnership zal volledig nieuwe kansen openen door de manier waarop onze apparaten verbinden te veranderen – om er uiteindelijk voor te zorgen dat onze leidende hardware uitgerust wordt met een echt geïntegreerde gebruikerservaring.’

Ralph Steffens, CEO, Truphone vertelt: ‘Door eSIM en wereldwijde connectiviteit te integreren in IoT-geschikte apparaten hoeven fabrikanten niet langer te vertrouwen op traditionele providers en hun apparaten niet langer toe te wijzen aan specifieke landen of regio’s. Deze simpele, maar diepgaande verandering heeft de potentie om de toekomst van IoT en de wereldwijde markt in zijn geheel opnieuw vorm te geven. Ik ben ontzettend trots dat Teltonika en Truphone hierin de leiding hebben genomen.’

Lees meer over Truphone Io3.

Janco van der Linde +31 (0) 30 7600555
marketingnl@truphone.com

Rembrandtlaan 1a, 3723 BG BILTHOVEN
The Netherlands