Arrow Dropdown arrow Play

Hoe kiest u het beste mobiele abonnement voor uw bedrijf

Hint: die lijkt niet op uw persoonlijke abonnement

Het kiezen van de juiste mobiele abonnement voor uw bedrijf is waarschijnlijk niet de meest opwindende taak die u zich kunt voorstellen. Het vergt onderzoek en vergelijking. Is het niet gewoon makkelijker om bij het oude vertrouwde consumentenabonnement te blijven? In sommige gevallen is dat zeker het geval. Maar wilt u een abonnement dat volledig aansluit op uw behoeften, dan laat u zich het beste adviseren, bijvoorbeeld door de experts bij Truphone. Zij helpen u om te bepalen welke mobiele bundel voor uw bedrijf het meest geschikt is. Of u nu een klein, onafhankelijk bedrijf, een internationaal opererend bedrijf of een grote multinational bent; er bestaat een mobiele bundel die voor u geschikt is. We bespreken alvast een aantal belangrijke factoren in het kiezen van de juiste bundel.

Wat is de grootte van uw bedrijf?

Het klinkt misschien als een open deur, maar het is vaak zo dat hoe groter uw bedrijf is, hoe groter de kans is dat u profiteert van een zakelijk abonnement in plaats van een consumentenbundel. De beste zakelijke mobiele abonnementen bieden specifieke deals geschikt voor zowel bedrijven met een groot aantal medewerkers als voor MKB-bedrijven. Of die deals voorzien in ongelimiteerde databundels of gratis onderling bellen binnen het bedrijf, de kans is groot dat het voordeliger zal zijn dan als u voor elke medewerker een ander abonnement moet uitzoeken.

Anders dan consumentenbundels worden fatsoenlijke zakelijke alternatieven voorzien van aanvullende diensten zoals een snelle levering van de mobiele telefoons. Als telefoons verloren of gestolen zijn, dan is dat als consument al vervelend, maar als u als bedrijf uw telefoon verliest, dan kunt u omzet mislopen. Daarom kunnen kleine, maar essentiële voordelen als een snelle levering de doorslag geven.

Dat gezegd hebbende: als u een midden- en kleinbedrijf heeft, dan bent u misschien nog niet toe aan een zakelijk abonnement voor uw mobiele telefonie. Tegenwoordig heeft bijna iedereen een smartphone, dus een BYOD (bring your own device) model met een standaard consumentencontract kan meer dan voldoende zijn voor een bedrijf dat nog aan het groeien is.

Heeft u een internationaal opererend bedrijf?

Als u zaken wilt gaan doen in het buitenland of daar al markten bedient, dan behaalt u waarschijnlijk veel voordeel uit zakelijke mobiele abonnementen speciaal voor internationaal opererende bedrijven. Eén van de voordelen is een vast contactpersoon voor al uw mobiele communicatie. Ook is het vrijwel onmogelijk om alle activiteiten en datagebruik via individuele consumentencontracten te volgen als u medewerkers hebt op verschillende continenten. Met een zakelijk, internationaal abonnement heeft u binnen één oogopslag datagebruik en gedrag van alle medewerkers inzichtelijk.

Als u kiest voor een wereldwijde mobiele bundel, kijk dan naar eSIM of dual SIM-mogelijkheden. eSIM vervangt de plastic SIM-kaart die u aan één provider bindt en laat gebruikers eenvoudig switchen tussen operators om de beste buitenlandse deals te benutten. Het betekent ook dat u alleen lokale roamingkosten betaalt en niet de hoge rekeningen waar we normaliter mee te maken krijgen als we het vliegtuig uitstappen met een consumentencontract. Met eSIM kunt u meerdere nummers op uw apparaat kwijt, dus als u veel telefoontjes pleegt in het buitenland, dan doet u dat met een lokaal nummer.

Wat is uw budget?

Als uw bedrijf groeit en u kosten probeert te besparen, dan kan een internationale, zakelijke mobiele bundel niet op uw prioriteitenlijst staan. In dat geval kan het slim zijn om bij uw consumentencontract te blijven, zeker als u weinig medewerkers hebt en maar in één gebied werkt.

Alleen: het is altijd raadzaam om mobiele abonnementen te vergelijken. Wat in eerste instantie goedkoper en eenvoudiger lijkt, kan op de lange termijn namelijk juist meer kosten opleveren voor uw bedrijf. Zelfs als u een kleiner bedrijf heeft, als u veel reist of veel data gebruikt waarmee u buiten uw bundel gaat, dan kan een zakelijk mobiel abonnement verrassend kostenefficiënt zijn voor uw bedrijf.

Wellicht ook interessant voor u