NIEUWS & BLOG

Bouwen aan het vertrouwen in financiële markten en diensten

Het vertrouwen van het publiek in de financiële dienstensector neemt toe – meer dan de helft (51 procent) van de 33.000 ondervraagden in de Edelman Trust Barometer, een enquête uit 2016 over vertrouwen en geloofwaardigheid, vond dat de sector te vertrouwen is. Dat is acht procentpunten beter dan vijf jaar geleden, maar er kan nog zeker vooruitgang worden geboekt.

Om dingen te verbeteren, adviseert Edelman dat de financiële dienstensector een aantal proactieve beloftes doet aan haar klanten – één van de belangrijkste manieren voor de sector om het vertrouwen weer op te bouwen: "Luister naar de behoeften en de feedback van de klant. Behandel uw werknemers goed, plaats de klantbehoeftes boven winstmaximalisatie en communiceer eerlijk over de stand van zaken," beveelt de firma aan.

Technologie kan ertoe bijdragen deze vorm van betrokkenheid te versterken door een aantal communicatiebarrières te verwijderen op het gebied van internationale klantcommunicatie.

Technologie helpt

Met de keuze voor de juiste mobiele netwerkprovider kunnen organisaties uit de financiële sector werknemers aanmoedigen om altijd en overal in gesprek te blijven met hun internationale klanten, waar ter wereld zij zich op dat moment ook bevinden. Mobiele werknemers worden gestimuleerd om klanten te ontmoeten, maar met behoud van kostenefficiëntie en toegang tot de systemen en middelen die ze nodig hebben voor hun werk.

Natuurlijk moet technologie het werk faciliteren. Mobiele telefoons die werknemers tijdens het verblijf in het buitenland niet durven te gebruiken vanwege hoge roamingkosten, hebben geen zin. Hetzelfde geldt voor financiële gegevens die door gebrek aan bandbreedte niet kunnen worden verstuurd of gedownload. En telefoons die de belangrijkste gesprekken en sms-berichten niet kunnen opnemen, zoals de regulering vereist, zijn geen optie.

Positieve verbindingen

Het internationale netwerk van Truphone zorgt voor een naadloze verbinding tussen werknemers, via één simkaart en tegen één tarief. Gesprekskwaliteit en downloadsnelheden worden eveneens bewaakt en geoptimaliseerd om de gebruiker de best mogelijke verbindingen te bieden. En een ingenieuze gepatenteerde opnametechnologie brengt het allemaal in lijn met regulering.

Met andere woorden, er bestaat geen beter technologie dan die van Truphone om ondernemingen te helpen met het opbouwen van betere relaties met klanten. In de financiële sector.

Wellicht ook interessant voor u