NIEUWS & BLOG

De internationale simkaart: onmisbaar voor reizigers

U reist regelmatig naar het buitenland, want als internationale ondernemer bezoekt u klanten en collega’s om uw bedrijf te laten floreren. U wilt altijd verbonden blijven, maar hoe beheerst u uw kosten? En hoe zorgt u dat u overal dezelfde bereikbaarheid garandeert? De internationale simkaart biedt hier de uitkomst: ongeacht waar u het vliegtuig uitstapt, u bent binnen hetzelfde mobiele abonnement direct bereikbaar.

Stel eens voor: u stapt in het vliegtuig, telefoon gaat uit, u leest een vaktijdschrift, doet een dutje en binnen een halve dag bent u aan de andere kant van de wereld. So far, so good. Maar dan doet u uw mobiel aan. Direct krijgt u een SMS-bericht van uw provider: hier betaalt u grof geld voor contact met het thuisland. Belt u met een lokale ondernemer? Dan wordt de call via Nederland doorgezet. Voor zover herkenbaar?

Dan toch maar een lokale sim?

Als u slim bent, gaat u nu op zoek naar een kiosk waar ze lokale simkaarten verkopen. U heeft thuis al onderzoek gedaan, uw telefoon sim-lockvrij gemaakt, maar waar had ju nu ook alweer die paperclip gelaten? U vraagt de dame achter de toonbank om een paperclip. Geen succes. Geen probleem, denk ju, ik regel het wel in het hotel. Daar wordt u prima geholpen en eindelijk, u kunt bellen. U geeft uw nummer door aan collega’s, want tja, een nieuwe sim, betekent een nieuw nummer.

U kwam in het buitenland om klantrelaties op te bouwen of collega’s te bezoeken, dus we begrijpen uw frustraties ten volle. U heeft een kerntaak en daar wilt u zich op kunnen focussen, al uw tijd daaraan besteden en de tijd die u over hebt, besteedt u liever aan ontspannen of het thuisfront bellen. Toch? Met een internationale simkaart worden alle frustraties weggenomen.

Mens, erger je niet!

Zeker als u regelmatig naar verschillende landen reist, is een internationale simkaart onmisbaar. Truphone biedt zo’n internationale simkaart, maar er is een groot verschil met andere mobiele providers: wij hebben ons wereldwijde netwerk speciaal gebouwd voor bedrijven die internationaal ondernemen. Dat betekent dat u eenvoudig bereikbaar blijft in meer dan honderd landen, binnen dezelfde bundel, zodat uw kosten beheersbaar blijven.

Uit het rapport van Analysys Mason over onze prestaties blijkt dat wij betere prestaties leveren als het gaat om bereik, belkwaliteit en datasnelheden vergeleken met andere providers. Dat komt door de unieke opbouw van Truphone’s netwerk. U wordt namelijk gezien als een lokale gebruiker, dus heeft u de voordelen van een lokale simkaart zonder van abonnement of simkaart te wisselen.

Service van wereldklasse

Nog een voordeel als u een internationale simkaart gebruikt: u heeft maar één aanspreekpunt, mocht u vragen of klachten hebben, of u in Rusland, China of gewoon in Nederland bent. Het maakt daarbij ook niet uit of u hoort bij een team van 3 of 3.000, in 1 of 100 landen onderneemt. En: in welke tijdszone u ook zit, we zijn gewoon bereikbaar. Dat is wel zo makkelijk.

Niet geheel onbelangrijk: met de internationale simkaart houdt u uw kosten beheersbaar. Met lokale SIM’s bent u afhankelijk van het aanbod dat dan geldt. Dat kan meevallen, maar het is lastig voorspellen en kost veel tijd om al uw kosten in de gaten te houden. Pas wel op: er zijn internationale simkaarten die variabele kosten berekenen, zo weet u nog niet waar u aan toe bent. Liefst kiest u voor een vaste bundel!

Relaxt op reis

Misschien nog wel het grootste voordeel, is het feit dat u meer tijd overhoudt om te doen waarvoor u kwam: het onderhouden van klantrelaties en contact met collega’s. In de tijd die u overhoudt, kunt u nog even bellen met het thuisfront om te zeggen dat u goed bent aangekomen. Met de internationale simkaart wordt reizen een stuk relaxter, terwijl u goed verbonden blijft én uw kosten beheersbaar blijven.

Wellicht ook interessant voor u