Arrow Dropdown arrow Play

Post-Brexit: Bescherm uw bedrijf tegen roamingkosten

Wat uw standpunt ook is over het vertrek van de UK uit de Europese Unie, één ding is duidelijk: het brengt onzekerheden met zich mee voor uw internationale bedrijfsactiviteiten. Zullen andere landen volgen? Nu de UK start met de onderhandelingen om de EU te verlaten, nemen ook de onzekerheden toe omtrent toekomstige regulering.

Neem als voorbeeld het vraagstuk over de roamingkosten - iets waarmee uw teams ongetwijfeld dagelijks worden geconfronteerd. Verwacht wordt dat er met ingang van juli 2017 een einde komt aan roamingkosten binnen de Europese Unie.

Voor Brexit was er echter al onduidelijkheid hoe de Europese telecombedrijven dit precies gaan inrichten. Nu de UK uit de EU stapt, komt hier nog een vraagstuk bij: Wat gaat dit nu al betekenen voor uw roamingkosten in de UK?

Onvoorspelbare mobiele kosten

De geplande roaming-maatregelen van de EU zijn nu in ieder geval al niet meer relevant voor zakenreizigers naar Groot-Brittannië. Tenzij de UK besluit om vrijwillig te tekenen voor een post-exit telecomovereenkomst met de Europese Unie. Het komt er op neer dat het zeer lastig is om te voorspellen wat er gaat gebeuren met uw toekomstige mobiele kosten.

Er is echter een alternatief voor het gebruik van de geijkte mobiele providers – een alternatief waarmee het risico van dergelijke factoren wordt vermeden en bedrijven hun toekomstige uitgaven met veel meer zekerheid kunnen plannen. Dit alternatief heet Truphone.

Roamingkosten vermijden

De diensten van Truphone helpen bedrijven om roamingkosten te vermijden en voorspelbaar te maken. Dit is mogelijk aangezien mobiele netwerken in het buitenland Truphone klanten zien als lokale gebruikers, dankzij de gepatenteerde simkaart. Medewerkers kunnen hierdoor hun bundel in 66 landen gebruiken tegen lokale kosten en met lokale gespreks- en datakwaliteit, daarnaast zijn zij wereldwijd bereikbaar.

Wat de gevolgen van de veranderende internationale regelgeving ook zijn voor de reguliere roamingkosten, Truphone biedt bedrijven en organisaties de flexibiliteit en vrijheid die hun werknemers nodig hebben om het beste te halen uit hun activiteiten in het buitenland.

Door medewerkers en hun klanten de mogelijkheid te bieden om te communiceren op de manier die zij gewend zijn, biedt Truphone bedrijven de veerkracht die ze nodig hebben in het veranderende politieke klimaat.

Wellicht ook interessant voor u