Arrow Dropdown arrow Play

5 vragen die u uw zakelijke mobiele provider moet stellen over internationale mobiele telefonie

In een mondiale markt werken ondernemingen samen met klanten, leveranciers, partners en collega's over de hele wereld. Om dit goed te kunnen doen zijn er echter wel aan aantal uitdagingen op het gebied van mobiele communicatie. Traditionele mobiele aanbieders voldoen op vier punten – prestaties, kosten, bereikbaarheid en innovatie – vaak niet aan de vereisten voor internationale zakelijke communicatie.

• Prestaties: Een mobiele telefoon gebruiken in het buitenland is traag en de kwaliteit is beperkt.
  • Kosten: Internationaal bellen en data zijn erg duur door roaming kosten.
  • Bereikbaarheid: De gebruikers zijn minder bereikbaar voor internationale contacten.
  • Innovatie: De netwerkstructuren staan vernieuwing in de weg.

In een hyper-mobiele en geglobaliseerde economie hebben bedrijven een mobiel netwerk nodig dat aansluit bij hun internationale business modellen. Een netwerk waarmee de werknemers in het buitenland even productief zijn als thuis; Een netwerk dat zich ontwikkelt samen met de veranderende communicatiebehoeften en waarop ze kunnen vertrouwen voor hoogwaardige dienstverlening.

Checklist

Truphone biedt u een handige checklist met de vier vragen die u uw aanbieder van mobiele telefonie kunt stellen om ervoor te zorgen dat u de beste en meest kosteneffectieve oplossing krijgt.

Hoe wordt het mobiele verkeer gerouteerd wanneer gebruikers in het buitenland zijn?

Traditionele operators verbinden de klanten via één point of presence (POP) in hun thuisland. Dit betekent dat al het (data)verkeer voor deze klant via de netwerken van derde partijen loopt naar dat ene (thuis)punt, waar ter wereld de klant zich ook bevindt. Wanneer het verkeer gedwongen wordt om grote afstanden af te leggen, vertraagt de downloadsnelheid, verslechtert de geluidskwaliteit en escaleren de kosten.

Truphone is anders omdat het de eerste mobiele provider is met een echt internationaal netwerk. Door het verkeer van en naar 220 landen te routeren via de dichtstbijzijnde POP (en niet naar een POP in het thuisland), reduceert Truphone de fysieke afstand die moet worden afgelegd. Op deze manier worden de downloadsnelheden en de gesprekskwaliteit verhoogd en de kosten verlaagd.

Hoe is de gebruikerservaring in het buitenland?

Verstoring van netwerkprestaties wanneer een gebruiker van het ene naar het andere land reist, kan een negatieve invloed hebben op de productiviteit.

Om de gebruikerservaring internationaal beter te beheren, heeft Truphone twee gepatenteerde innovaties gecreëerd – de Truphone simkaart en de International Mobile Subscriber Identity Broker (IMSI-Broker).

Wanneer een gebruiker aankomt in een land waar Truphone ondersteuning biedt, communiceert de simkaart met het lokale netwerk en wordt deze automatisch omgeschakeld op een lokale identiteit via de IMSI Broker. Vanaf dat moment werkt de simkaart net als een lokale simkaart - met lokale downloadsnelheden, lokale gesprekskwaliteit en lokale kosten. Binnen de steeds groeiende 'Truphone Zone' bent u zelfs een compleet lokale mobiele telefonie gebruiker.

Kunnen gebruikers meerdere internationale mobiele nummers gebruiken?

Wanneer een internationale klant ervoor kiest een lokale provider te zoeken, of wanneer een internationale leverancier niet eenvoudig contact kan opnemen met haar klanten, lijden bedrijfsactiviteiten daaronder.

Truphone-klanten kunnen ervoor kiezen om extra nummers aan de simkaart toe te voegen, voor alle landen binnen de "Truphone Zone" – een steeds groeiende groep landen, met daarin momenteel Groot-Brittannië, de VS, Duitsland, Spanje, Polen, Australië, Hong Kong en Nederland.

Deze bijkomende, 'lokale' nummers zijn altijd actief en allen gekoppeld aan één enkele voicemailbox – allemaal op één enkele simkaart. Klanten kunnen aan hun contacten in de Truphone Zone een plaatselijk nummer geven. Zo worden ze door deze contacten altijd als lokaal gezien, waar ook ter wereld ze zich bevinden.

Alles wordt geregeld door een gepatenteerde innovatie, genaamd Smart Caller ID, die in elk scenario automatisch het juiste nummer selecteert om weer te geven - er is geen interactie met de gebruiker vereist; gebruikers hoeven alleen maar te bellen zoals ze gewend zijn. Belt u vanuit Nederland naar Engeland dan toont Smart Caller ID automatisch uw Engelse nummer aan de ontvangende partij. Hierdoor worden communicatie barrières en grenzen weggenomen.

Hoe effectief is de hulp van gebruikers bij problemen in het buitenland?

De meeste operators hebben geen speciale callcenters om internationale gebruikers te helpen. Truphone is echter anders, omdat het is ontworpen om wereldwijde gebruikers te helpen.

Wanneer klanten vragen hebben of hulp nodig hebben, bellen ze waar ze ook zijn ter wereld simpelweg naar dezelfde klantenservice, ze staan 24/7 klaar om te helpen.

Truphone biedt deze klantenservice aan in acht talen. Ze zijn "lokaal aanwezig" in meerdere landen.

Hoe innovatief is de dienstverlening?

Truphone beheert al het verkeer centraal als Internet Protocol (IP)-verkeer. Daardoor zijn nieuwe commerciële en technische innovaties mogelijk en is een draadloze integratie met andere communicatienetwerken eenvoudig.

Een dergelijke integratie die we aanbieden, is Truphone Mobile Recording, die cloud-gebaseerd opnames integreert met het Truphone-netwerk. Op die manier kunnen bedrijven al hun mobiele communicatie opslaan in een veilig systeem. Het product is ontworpen om financiële dienstverleners te helpen om te voldoen aan de nieuwe regelgeving in het Verenigd Koninkrijk, Groot-Brittannië, Europa en Azië.

Wellicht ook interessant voor u